sil ut håndarbeide :: klikk her keramikk, tegning,blomster... klikk her for fotografier

onsdag 7. juli 2010

Hjemmelaga halsbånd

Endelig har jeg somla meg til å ta bilder av Jacob med det nye halsbåndet og kobbelet sitt. Det har jeg hekla i Mandarin Petit: petrolblå, brun og limegrønn.

Det er jammen ikke enkelt å unngå at det snor seg når man hekler så langt og smalt.

Jeg måtte klippe i stykker et gammelt halsbånd og ta låsen fra det, for jeg fant ingen som selger sånne løse...(??) Men liten karabinkrok til kobbelet fikk jeg kjøpt. Bare 3 cm lang.




På det første bildet har jeg knytt kobbelet rundt det lille hodet hans så han ser ut som en liten indianer som lurer i gresset.



Tinemor-merket er plassert øverst på kobbelet, sånn at det vises på håndbaken når jeg tvinner kobbelet rundt hånda for å korte det inn.




Navneskiltet er bestilt på nettet – et lite hundhus. Se mer av det
her.

Jeg lager halsbånd til små hunder på bestilling til 150,-.
Det er masse farger å velge i.
Se fargekart trykk her.

Bare ta kontakt. :)

15 kommentarer:

  1. Hei Tinemor.
    Du verden,så artig at du har laget kobbel og halsbånd til Jacob selv.Jeg har jo sett det,og det er så flott gjort.Helt perfekt.
    Også så søt han er. Ja, en liten indianer i gresset. Han bedårer alle.
    Klem fra Mamma.

    SvarSlett
  2. Og Jacob er jo bare nusselig! ( også som indianer, hehe)

    SvarSlett
  3. Wow tinemor! DET var FINT! Du er så oppfinnsom og flink! Kjempestolt av deg! Og du lager allting sååå pent! Flink flinke søstra mi :)
    I LOVE YOU... <3

    Suss og smask.

    SvarSlett
  4. Det var kjempefint!! Tviler på at du lager ett i schaefer-størrelse? Hehe. Håper på en hund vi kan tåle en gang vet du..
    Husker jeg så på dem når du var på besøk:)
    Men du, meld deg på giveawayen min a! :)

    Klem ♥

    SvarSlett
  5. SV: SØTE MENNESKENE! TUSEN TAKK FOR SÅ KOSELIGE TILBAKEMELDINGER!
    Miriam: Vet ikke om det blir sterkt nok... ;P Litt sterkere en schaefer enn lille Jacob... hehe! Men kanskje det går! Får i alle fall bruke tykkere garn. ;)

    SvarSlett
  6. Glemte jo å spørre.. Hvordan får du til det brune merket?

    SvarSlett
  7. Kan jeg bestille over her,eller vil du ha en mail? Det ser ut som om du har brukt nr.317? Det passer så godt til de nye håndklærne mine (fra svigermor ♥), så tror jeg vil prøve det jeg. Vi vil gjerne ha 2 stk! Du kan jo bare sende kontonr på mail, så kan jeg overføre penger når som helst.

    KLEM ☺

    SvarSlett
  8. SV Miriam Lilliana:
    Det kan du vetu! 2 stk grønne kjøkkenkluter skal bli! :D Og Tinemor-merket har jeg bestilt på nettet. minanamnband.se :)

    SvarSlett
  9. Tusen takk! Det skal vises frem etter ferien!

    Det var virkelig kreativt og flott.

    Vi sees! Erika i Kreative Kvinner

    SvarSlett
  10. Så søt hund du har! Veldig fint bånd også :) Og takk for bestilling av iPhone-etui og nøkkelbånd. Skulle det mot formodning vise seg at det ikke passer til telefonen er det bare å sende tilbake på min regning :) Jeg pakker og sender i morgen - så da er det straks på vei til deg :) God ferie til dere!

    SvarSlett
  11. Så søt han er:)
    sv: nja, på min pc er den riktig innstilt holdt jeg på å si, vet ikke hva som skjer med den da jeg da:P hehe =)

    Sommerklem <3

    SvarSlett
  12. Kulaste hunden!! Og med stiligt navn:) Veldigt fine bilder - og fint bånd.
    Blir inspirert av dine kreativiteter. Må kanskje få lagt meg nogen slike kluter. Men blir de fort sure og lukter vondt?!?

    SvarSlett
  13. Undrbar liten hund :)Blir så söt i sitt nya koppel.
    Kram Annika

    SvarSlett
  14. Så flink du er! Og Jacob er så sööööööööt ♥

    SvarSlett
  15. Mine to hunder, Wilma og Julia griner etter sånne bånd:DDDDD Du har ikke oppskrift liggendes på bloggen din? Eller kan fortelle meg hvor jeg kan finne det? Klemz

    SvarSlett