sil ut håndarbeide :: klikk her keramikk, tegning,blomster... klikk her for fotografier

tirsdag 15. juni 2010

Kluter til sommerkjøkkenet!

IMG_9183_edited-1

IMG_9169_edIMG_9178_ed Endelig har jeg fått tak i Gjestal Bomull Sport jeg også. Det er ingen som leverer det her jeg bor, så jeg måtte vente litt. Jeg likte godt å hekle med det. Det er hardere spunnet enn f.eks Petunia og deler seg ikke så lett. Men da blir det jo også noe stivere resultat. Garnet er mercerisert, så det er littegrann blankt, men ikke for mye. Jeg endte opp med heklekrok nr. 3.5, og halvstaver i bakerste ledd på retta og forrerste ledd på vranga.


IMG_9149_ed

Her ser dere hvordan det går med verandaen vår. Den var ikke så pen. Tidligere har den visst bare blitt olja, lag på lag – uten vask… Sånn vil vi ikke ha det! Så min kjære skraper av den gamle møkka med malingskrape! Terasserens og skurekost var ikke nok… Etterpå skal vi beise. Beis holder i 4-6 år, til forskjell fra olje som man bør ha på hvert år.

Gleder oss til å få det ferdig!
tm_signatur_hjerte[1]

7 kommentarer:

  1. Fine kluter i deilig sommerfarge:-)

    Flink kjæreste du har. Teraassen blir nok veldig fin når dere er ferdige.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  2. Flotte sommerkluter! Elsker den fargen!!:)

    SvarSlett
  3. Så fine tinemor ;) Skikkelig flink du lille søstra mi :) Såååååå stolt av deg!! :)

    Suss og klem fra "store" søstra, hehe.

    SvarSlett
  4. Hei Tinemor !
    Herlige kluter!!! Også så fint mønster.
    Du verden... Det blir jammen stor forskjell på gulvet. Skikkelig sliterjobb det der. Bedre kan den ikke bli. Ha en fin dag da. Klem.

    SvarSlett
  5. Sølvi sa:
    De var jo bare nydelige. Kjøpt garn for å prøve å strikke noen i lignende farge jeg og. Har jo den på kjøkknet mitt. Men disse var bare lekre.. Klem

    SvarSlett
  6. Hva tar du for en sånn klut eller en pakke a?? ;);)

    SvarSlett
  7. SV: Så mange herlige kommentarer!! KJEMPEMASSE TUSEN TAKK ALLE SAMMEN! <3

    Miriam: Jeg tar 60kroner kluten. :)

    SvarSlett