sil ut håndarbeide :: klikk her keramikk, tegning,blomster... klikk her for fotografier

torsdag 4. november 2010

Nå skal dere høre…

Jeg elsker å strikke babytøy, og jeg elsker deilig, tynt merinoullgarn. Men jeg elsker IKKE pinner med nummer 2 og 2 1/2… Det tar hundre år å strikke en jakke i størrelse nyfødt på så tynne pinner... Det er et problem. Men problemer er til for å løses! Så jeg tenkte: Mon tro hvordan det er å strikke babyjakke på pinner nummer 4? Det må jeg prøve!

OG SÅNN GIKK DET:

Jakka ble tynn og lett, samtidig som den vil varme godt. Mønsteret er fra mitt eget hode, og jeg brukte pinner nummer 4 på hele jakka. Det gikk med mindre enn ett nøste korallrød lanett, og 5 knapper av tre.


Nå håper jeg bare jakka ikke er for liten for lille, 7 uker gamle Vilde. Den forrige jakka jeg strikka til henne var alt for stor, selv om den var i strørrelse 0-1mnd. Da jeg hørte det klarte jeg ikke dy meg – måtte strikke en til, en enda mindre en. Og denne var veldig mye fortere ferdig! :)

Gleder meg til å se den på!

10 kommentarer:

  1. Ååå, så utrolig nusselig:)

    SvarSlett
  2. Større pinner er magi! Den ble kjempefin, og ekstra artig at det gikk så fort :)

    SvarSlett
  3. Så fin! Det var en god idé å strikke på større pinner, det skal jeg jammen prøve!

    SvarSlett
  4. Å så kjempestilig :o)
    Er det virkelig mulig, jakka må jo være lett og luftig - og varm!
    Veldig smart - jeg hater også alle pinner UNDER nr 3 !!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  5. He he, morsomt at du så at søstra ikke er helt på bærtur da ;) I allefall ikke alltid ;)
    Det ble skikkelig flott, og herlig med lett og luftig. Og jeg har jo sett den i virkeligheten Såå utrolig søt og liten :) Kan nesten ikke huske at de er så små.
    Flinke søstra mi :)

    Suss og klem fra meg

    SvarSlett
  6. Hei! Så mye fint du strikker og hekler. Denne jakka var jo veldig søt da :)

    SvarSlett
  7. Hei:-) Den er kjempefin. Liker designet!
    Større pinner på babyklær må prøves - med tynne pinner tar det lang tid, ja...

    SvarSlett
  8. Dette var jo ei kjempesøt jakke!! :) Ser ut som pinne nr 4 funka fint!

    SvarSlett
  9. Helledussen, så søt jakke.. Du er utrolig kreativ. lik din søster Maria, skjønner jeg.
    Så gøy!!
    Jeg prøver meg på å sy et stort lappeteppe jeg nå ;-)
    Gøy å lage ting selv!!
    Klem

    SvarSlett